Mühendis adayları kalite sistemleri hakkında bilgi aldı.

Mühendis adayları kalite sistemleri hakkında bilgi aldı.

Mühendis adayları kalite sistemleri hakkında bilgi aldı.

BUSİAD ile Uludağ Üniversitesi işbirliğiyle organize edilen “Kalite Sistemleri” konulu seminer, Uludağ Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümünde gerçekleştirildi. TÜV-NORD Bursa Bölge Müdürü Semra Can’ın konuşmacı olduğu programa; Tekstil ve Makine Mühendisliği Bölümü öğrencileri katıldı.

Öğrencilere kalite yönetim sistemleriyle ilgili kapsamlı bir sunum yapan Semra Can, yönetim sistemlerinin ortaya çıkış süreci ve yaygın olarak kullanılan yönetim sistemleri standartları hakkında bilgi vererek, revizyonlar sonucu gelinen son noktayla ilgili açıklamalarda bulundu. Söz konusu sistemlerin ilk olarak 1987 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde ortaya çıktığını ve ardından tüm dünyaya yayıldığını kaydeden Can, söz konusu sistemlerin Türkiye’deki tek yetkilisinin Türk Standartları Enstitüsü olduğunu dile getirdi. Can, yaşanan son gelişmeler ışığında ilgili yönetim sistemlerinin revize edildiğine değinerek, ISO 9001’in de en son 2015 yılı Eylül ayında revize edildiğini ve 3 yıllık bir geçiş süreci olduğunu söyledi. Kaliteyi; “Ürüne müşteri tarafından verilen değer” şeklinde tanımlayan Can, kalite kontrol, kalite güvence gibi kavramlara da değinerek, herkesin kaliteyle ilgili beklentisinin farklı olduğunun, bu nedenle ilgili ihtiyaçları karşılamak amacıyla söz konusu standartların oluşturulduğunun altını çizdi. Can, şöyle devam etti: “Yönetim sistemleri standartları, mevcut ve gelecekteki pazar koşullarında firmaların sunmakta oldukları hizmetlerin ve ürünlerin üçüncü taraf kuruluşlarca belirlenen gerekliliklere uygunluklarına kılavuzluk eden önemli araçlardır. Kalite yönetimi ise genel yönetim fonksiyonunun, kalite politikasını, hedeflerini ve sorumlulukları saptayan ve bunları kalite sistemi içinde kalite planlama, kalite kontrol, kalite güvence ve kalite iyileştirme gibi araçlarla uygulamaya koyan tüm faaliyetlerdir. Toplam kalite yönetiminde ise ezici rekabet ortamında değişen koşullara uyum sağlayan, kendini geliştiren ve değişen müşteri tatmini kriterlerini zamanında yakalamak isteyen firmalar için bir yönetim felsefesi ve yaşam tarzı söz konusudur. Toplam kalite yönetiminin; müşteri tatmini, sürekli gelişme ve toplam katılım olmak üzere üç temel bileşeni vardır. Kalite yönetim sistemlerinin amacı ise, müşteri tatmini, sürekli iyileştirme, uygunsuzlukların önlenmesi ve tüm gereklilikleri karşıladığına dair objektif kanıt sunmaktır